shadow_left
Logo
Shadow_R
   
Generator Wniosków Płatniczych Drukuj Wyślij znajomemu

 

Generator Wniosków Płatniczych (GWP) to narzędzie służące do przygotowywania wniosków o płatność przez beneficjentów przy rozliczaniu projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Generator umożliwia tworzenie, edycję i drukowanie wniosków o płatność, jak również jest wsparciem dla beneficjentów w prawidłowym przygotowaniu i późniejszej walidacji poprawności wniosku o płatność.

Jak korzystać z Generatora Wniosków Płatniczych?

Wypełnij wniosek zgodnie z instrukcją:

1. Sporządź wniosek o płatność (w trakcie wypełniania wniosku pojawiać się będzie pomoc kontekstowa w postaci dymków)
2. Dokonaj walidacji przyciskiem „Sprawdź”
3. Zapisz dane do pliku XML
4. Wydrukuj wniosek o płatność za pomocą przycisku „Drukuj”
5. Porównaj sumę kontrolną wersji papierowej wniosku z wersją elektroniczną
6. Wersję elektroniczną w pliku XML razem z wersją papierową dostarcz do instytucji, która zgodnie z umową o dofinansowanie projektu rozlicza Twój projekt

Poruszanie się po aplikacji

Generator Wniosków Płatniczych podzielony jest na części takie jak: Projekt, Beneficjent, Finanse, Harmonogram, Informacje, Załączniki, Suma kontrolna, Instytucje Pośredniczące. Poruszanie się po poszczególnych częściach Generatora odbywa się z wykorzystaniem bocznego menu. Wypełnianie wniosku powinno następować zgodnie z kolejnością wskazaną w nawigacji. Aplikacja umożliwia powrót do poszczególnych części wniosku poprzez przełączanie się pomiędzy jego częściami.

Wypełnianie wniosku można przerwać w dowolnym momencie i wrócić do niego w wolnej chwili. Aby nie stracić już wprowadzonych danych, należy wniosek zapisać jako plik XML na dysku lokalnym i wczytać go ponownie korzystając z przycisku „Otwórz”.

Informujemy, że istnieje możliwość zgłaszania proponowanych usprawnień do Generatora Wniosków Płatniczych. W tym celu należy wypełnić Kartę zgłoszenia i przesłać go na następujący adres poczty elektronicznej: gwp-pokl@mir.gov.pl. Dodatkowo zgodnie z Procedurą zgłoszenia problemów w funkcjonowaniu Generatorów dla PO KL (HelpDesk) , pod adresem generator@britenet.com.pl funkcjonuje usługa wsparcia technicznego dla użytkowników aplikacji w ramach której rozwiązywane są zgłaszane problemy w funkcjonowaniu narzędzia.


3 lutego 2014 r. Instytucja Zarządzająca (IZ) POKL udostępniła nową wersję Generatora Wniosków Płatniczych w wersji 7.5.2

Udostępnienie nowej wersji generatora związane jest ze zmianami organizacyjnymi w powstałym Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, a dokonane zmiany w aplikacji nie mają wpływu na zakres merytoryczny wniosku o płatność.

IZ POKL ustaliła okres przejściowy w stosowaniu GWP. Tym samym od dnia 3 do 17 lutego 2014 r. będzie istniała możliwość składania wniosków o płatność przy użyciu zarówno generatora w wersji 7.5.1 jak i 7.5.2. Po tym terminie wszystkie wnioski będą musiały być składane wyłącznie z wykorzystaniem nowej wersji GWP 7.5.2.

Wnioski o płatność przygotowane w poprzednich wersjach GWP po wczytaniu do wersji 7.5.1 ulegną przekształceniu do nowej wersji GWP. Aktualizacji ulegnie suma kontrolna wniosku, a dalsza jego edycja będzie możliwa.

Wprowadzenie nowych funkcjonalności aplikacji nie wpłynie na brak kompatybilności plików przygotowanych we wcześniejszej wersji Generatora Wniosków Płatniczych.

Aplikację GWP 7.5.2 bedzie można pobrać ze strony www.efs.gov.pl lub za pomocą mechanizmu automatycznej aktualizacji dostępnej w GWP. Jest również do pobrania z linków poniżej:

 

 

 

Na_stronie:http://www.efs.gov.pl/generatory_wnioskow/Strony/GeneratorWnioskowPlatniczych.aspx znajduje się informacja o uruchomionej usłudze wsparcia technicznego dla użytkowników aplikacji, w ramach której rozwiązywane są zgłaszane problemy związane z funkcjonowaniem narzędzia.